Re: [SIGNATUR] Dokumentation - preprealpha release - 0.0.1-preprealpha

Mads Bondo Dydensborg wrote:

Hejsa

Jeg har lagt et dokument på http://www.challenge.dk/~madsdyd/linux/sslug/signatur.ps

ps2pdf signatur.ps signatur.pdf ? :)

der er mit først forsøg på at dokumentere nogen af de ting vi har fundet ud af.

God ide

Det er totalt ukomplet, men da det er hvad jeg kunne nå indtil nu, og jeg gerne vil have nogen kommentarer på det, på et eller andet tidspunkt, så ville jeg lige smide en URL.

Ad kap 1
CraptiveX ? Say wot!
ActiveX er ligesom at give nøglerne væk til maskinen og gå en tur rundt om Damhussøen - man har IKKE styr på noget, og slet ikke sikkerheden !!
Google: 'activex insecurity' gav Ca. 670 referencer ...
http://www.digicrime.com/activex/ var en af de første (gad ikke mere)
"Unlike Java, ActiveX components have no restrictions on the action they can take in your system." - læg især mærke til "no restrictions" har du sagt A siger den resten af alfabetet.

Ad kap 2.
openssl ligger hos mig i /usr/sbin ...
(Godt nok på OpenBSD - men den ligger sikkert flere steder :)
Hvad med:
Du skal have OpenSSL installeret, og det er sandsynligvis installeret allerede, da det bruges af mange sikkerhedsprogrammer, såsom SSH.
Det anbefales at du installerer OpenSSL fra pakker som følger med din distribution. Alternativt kan du hente OpenSSL i kildetekst på:
http://www.openssl.org/ .

Hvis vi forudsætter at folk har which kan du lave et eksempel med:
sslug@sslug hlk]$ which openssl
/usr/sbin/openssl

sslug@sslug hlk]$ openssl version
OpenSSL 0.9.6b [engine] 9 Jul 2001
sslug@sslug hlk]$

ad kap 2 - pænt interface ??
Hvad er der nu galt med shell prompt ?
Hvis du erstatter med grafisk brugergrænseflade kan vi måske undgå at blive uvenner ;-)

Mht links kunne du også referere til PGP/GPG siderne - de taler jo om
de vigtige begreber, authentication, confidentiality,...

Henrik, Direktør i Kramshøj2 :)
sslug@sslug

Det er iøvrigt mit første docbook dokument - jeg har problemer, derfor kun ps format.

Mads

Og, _nu_ skal jeg sove. Mand, hvor jeg glæder mig.