Re: [SIGNATUR] Dokumentation - preprealpha release - 0.0.1-preprealpha

On Mon, 18 Mar 2002, Henrik Lund Kramshøj wrote:

> ps2pdf signatur.ps signatur.pdf ? :)

Jeps - jeg har iøvrigt fået løst mit docbook problem. (Tak til Peter
Toft).

> Ad kap 1
> CraptiveX ? Say wot!
> ActiveX er ligesom at give nøglerne væk til maskinen og gå en tur rundt
> om Damhussøen - man har IKKE styr på noget, og slet ikke sikkerheden !!
> Google: 'activex insecurity' gav Ca. 670 referencer ...
> http://www.digicrime.com/activex/ var en af de første (gad ikke mere)
> "Unlike Java, ActiveX components have no restrictions on the action they
> can take in your system." - læg især mærke til "no restrictions" har du
> sagt A siger den resten af alfabetet.

Tjow. For det første er det nogen rygter, for det andet må de jo selv om
det ;-)

> Ad kap 2.
> openssl ligger hos mig i /usr/sbin ...
> (Godt nok på OpenBSD - men den ligger sikkert flere steder :)
> Hvad med:
> Du skal have OpenSSL installeret, og det er sandsynligvis installeret
> allerede, da det bruges af mange sikkerhedsprogrammer, såsom SSH.
> Det anbefales at du installerer OpenSSL fra pakker som følger med din
> distribution. Alternativt kan du hente OpenSSL i kildetekst på:
> http://www.openssl.org/ .

Ja, jeg skal nok skrive noget mere om det (krævet software).

> ad kap 2 - pænt interface ??
> Hvad er der nu galt med shell prompt ?
> Hvis du erstatter med grafisk brugergrænseflade kan vi måske undgå at
> blive uvenner ;-)

Arh - nu nitpicker du ;-)

Men, OK, jeg vil så genpicke og sige at shellen ikke er et interface til
openssl, men at openssl selv kører - det vil sige at det ikke er et
interface du bruger, og så har jeg jo ret ;-) (Hmmm... :-)

> Mht links kunne du også referere til PGP/GPG siderne - de taler jo om
> de vigtige begreber, authentication, confidentiality,...

Ja.

Tak for kommentarerne!

Mads

The Microsoft Dictionary

           standards: The way Microsoft does something. However if you do it
                      the same way we will sue you.