Endnu en request til at blive analyseret

Hejsa alle

For the record: Jeg har vildt travlt pt, så jeg har ikke rigtigt tid til
at forklare for vildt hvad jeg laver eller sætte lækre systemer op, men,
der _sker_ fremskridt.

Jeg har netop sendt en request fil til Jørn, der nu har, udover de felter
den forrige havde, "surname", "givenName" og "keyUsage". Jeg er lidt
usikker på værdien af den sidste, men det skal nok gå.

Derudover mangler jeg stadig at finde ud af hvordan feltet:

OBJECT IDENTIFIER [3]( 2.5.4.5 - UNKNOWN OBJECT IDENTIFIER )
PrintableString [21] ( 9208-2001-1-xxxxxxxxx )

kan komme ind i req kommandoen.

* NOTE

Man kan bruge en request fil, som f.eks:

----------------- req.config -------------------
# Det her burde tilføje oids automatisk. Det virker bare ikke....
[ new_oids ]
myoid=2.5.4.5

[ req ]
prompt                 = no
default_bits           = 1024

default_keyfile        = keyfile.pem
output_password        = privat_key_password

distinguished_name     = req_distinguished_name
attributes             = req_attributes
oid_section            = new_oids

# Det myoid virker ikke. Æv. Det skal ellers kunne tilføjes
# men, ligegyldigt om det står i dn eller attrib sectionen, fejler det.
# Ligeledes hvis det er er i en extension section. Jeg må sætte min lid til
# at der er tale om et kendt navn. (2.5.4.5)
myoid                  = 9208-2001-1-xxxxxxxxx

[ req_distinguished_name ]
C                      = DK
O                      = Ingen organisatorisk tilknytning
CN                     = Joern Guldberg // PID:xxxxxxxxx
emailAddress           = sslug@sslug
givenName              = Joern
surname                = Guldberg
keyUsage               = cRLSign, keyCertSign

[ req_attributes ]
challengePassword              = tester

Og, man kan danne request sådan her:

openssl req -newkey rsa:1024 \
-config req.config -out req.der -outform DER

Som sagt, kan jeg ikke få oid_section tingene til at virke, men hvis nogen
kan, ville jeg blive glad.

Fik jeg nævnt at jeg intet vidste om hvordan de her ting fungerede for 19
dage siden? Hvis der er flere frivillige er det egentlig ikke _så_ svært
at læse dokumentation - start med det dokument jeg rundsendte forleden....

Mads

I'm an environmental oxymoron - I buy organic and drive an SUV

		                        - Seen on slashdot.org