SV: [SIGNATUR] Endnu en request til at blive analyseret

Hej Mads
Jeg er efterhånden kommet hjem, og kunne ikke dy mig for at køre første
prøve på din certifikatanmodning.

Sucess - Vores anmoderprogram kan læse og vise anmodningen.

Jeg loadede den derefter på vore test system - igen - systemet accepterede
anmodningen - pillede e-mail adressen ud, samt sendte kontrolkoden. Godt
gået.

Jeg kan ikke komme længere hjemmefra - programmet hvor jeg leger posthus,
kan jeg ikke få adgang til hjemmefra.

Det her betydet at du har fat i alle de basale dele af anmodningen, og at
den teknisk set er korrekt. Der kan dog være  flere felter som er nødvendige
- men det finder jeg ud af efter weekenden.

Et par afklarende svar:
key usage: Det er en begrænsning i nægle anvendelse som kan lægges i
certifikatet. Det relevante er at skelne mellem om det skal anvendes til
signering eller kryptering eller begge dele. Jeg anbefaler pt. det sidste,
men der er flere religioner... Men de to du har anvendet bruges når man skal
lave et CA centers eget certifkat - så hvis den var gået igennem i et
certifikat....

OBJECT IDENTIFIER [3]( 2.5.4.5 - UNKNOWN OBJECT IDENTIFIER )
PrintableString [21] ( 9208-2001-1-xxxxxxxxx )
Jeg checker om det er nødvendigt, eller om vores præsentation "kun" er en
information til brugeren om at det kommer med i certifikatet.
Feltet er Unik Identifier der er det felt som gør at den der er
identificeret i certifikater er unik  globalt.
Første del ( 9208-2 ) er frit oversat "dansk certificeringscenter",
001 er KMD-CAs løbenummer hos Danske standard - Liste over løbenumre er
desværre ikke offentlig tilgængelig endnu - det bør de være så jeg arbejder
på sagen.
xxx erne er "kundenummeret hos CAen og -y- er en angivelse af, at vi ikke
skfter kundenummer når personen får et nyt certifikat.

ANS1 fortolkningen er lavet med et program som jeg har fået fra en
leverandør, så jeg kan ikke umiddelbart udlevere det, men der fortolker blot
de regler der ligger i diverse PKIX specifikationer:
Vedlagt fortolkninge af dit request ( med mit navn)

Mvh Jørn

 SEQUENCE [535]
	SEQUENCE [384]
		INTEGER [1] ( 00 )
		SEQUENCE [191]
			SET [11]
				SEQUENCE [9]
					OBJECT IDENTIFIER [3]( 2.5.4.6 -
countryName )
					PrintableString [2] ( DK )
			SET [41]
				SEQUENCE [39]
					OBJECT IDENTIFIER [3]( 2.5.4.10 -
organizationName )
					PrintableString [32] ( Ingen
organisatorisk tilknytning )
			SET [40]
				SEQUENCE [38]
					OBJECT IDENTIFIER [3]( 2.5.4.3 -
commonName )
					PrintableString [31] ( Joern
Guldberg // PID:xxxxxxxxx )
			SET [25]
				SEQUENCE [23]
					OBJECT IDENTIFIER [9](
1.2.840.113549.1.9.1 - UNKNOWN OBJECT IDENTIFIER )
					IA5String [10] ( sslug@sslug )
			SET [14]
				SEQUENCE [12]
					OBJECT IDENTIFIER [3]( 2.5.4.42 -
givenName )
					PrintableString [5] ( Joern )
			SET [17]
				SEQUENCE [15]
					OBJECT IDENTIFIER [3]( 2.5.4.4 -
surname )
					PrintableString [8] ( Guldberg )
			SET [29]
				SEQUENCE [27]
					OBJECT IDENTIFIER [3]( 2.5.29.15 -
keyUsage )
					PrintableString [20] ( cRLSign,
keyCertSign )
		SEQUENCE [159]
			SEQUENCE [13]
				OBJECT IDENTIFIER [9]( 1.2.840.113549.1.1.1
- rsaEncryption )
				NULL [0] ( )
			BIT STRING [141] ( 00 30 81 89 02 81 81 00 E5 5B 2A
6F CD 80 CA 70 0D 9C 47 ... )
		[CONTEXT SPECIFIC 0] [23]
			SEQUENCE [21]
				OBJECT IDENTIFIER [9]( 1.2.840.113549.1.9.7
- UNKNOWN OBJECT IDENTIFIER )
				SET [8]
					PrintableString [6] ( tester )
	SEQUENCE [13]
		OBJECT IDENTIFIER [9]( 1.2.840.113549.1.1.4 -
md5WithRSAEncryption )
		NULL [0] ( )
	BIT STRING [129] ( 00 D6 E5 45 A2 88 0C 04 87 33 30 2B F5 69 7C A1
DE BA 50 ... )