Re: SV: [SIGNATUR] Endnu en request til at blive analyseret

On Sat, 23 Mar 2002, "Guldberg,Jørn JGU" wrote:

> Hej Mads
> Jeg er efterhånden kommet hjem, og kunne ikke dy mig for at køre første
> prøve på din certifikatanmodning.
>
> Sucess - Vores anmoderprogram kan læse og vise anmodningen.

Herligt!

> Jeg loadede den derefter på vore test system - igen - systemet accepterede
> anmodningen - pillede e-mail adressen ud, samt sendte kontrolkoden. Godt
> gået.

Takker.

> Jeg kan ikke komme længere hjemmefra - programmet hvor jeg leger posthus,
> kan jeg ikke få adgang til hjemmefra.

Og, jeg kan kunne komme længere gennem dig. Det er en utilfredsstillende
situation - eller ihvertfald en der gør at tingene går lidt
langsommere....

> Det her betydet at du har fat i alle de basale dele af anmodningen, og at
> den teknisk set er korrekt. Der kan dog være  flere felter som er nødvendige
> - men det finder jeg ud af efter weekenden.

Lyder godt.

> Et par afklarende svar:
> key usage: Det er en begrænsning i nægle anvendelse som kan lægges i
> certifikatet. Det relevante er at skelne mellem om det skal anvendes til
> signering eller kryptering eller begge dele. Jeg anbefaler pt. det sidste,
> men der er flere religioner... Men de to du har anvendet bruges når man skal
> lave et CA centers eget certifkat - så hvis den var gået igennem i et
> certifikat....

OK, det er ikke smart. Jeg har set du har en mail om keyUsage, jeg kigger
på det.

> OBJECT IDENTIFIER [3]( 2.5.4.5 - UNKNOWN OBJECT IDENTIFIER )
> PrintableString [21] ( 9208-2001-1-xxxxxxxxx )

Jeg tror jeg har fået styr på den. Og tak for din forklaring.
> ANS1 fortolkningen er lavet med et program som jeg har fået fra en
> leverandør, så jeg kan ikke umiddelbart udlevere det, men der fortolker blot
> de regler der ligger i diverse PKIX specifikationer:
> Vedlagt fortolkninge af dit request ( med mit navn)

OK - det ser ud til at vi stadig har nogen detalje forskelle.

- er min + er din/jeres

-                       SEQUENCE [21]
-                               OBJECT IDENTIFIER [9](
1.2.840.113549.1.9.7 - UNKNOWN OBJECT IDENTIFIER )
-                               SET [8]
-                                       PrintableString [6] ( tester )
+                       BIT STRING [141] ( 00 30 81 89 02 81 81 00 A5 F8
15 01 F1 F2 4F 74 F1 F5 84 ... )
+               [CONTEXT SPECIFIC 0] [33]
+                       SEQUENCE [31]
+                               OBJECT IDENTIFIER [9](
1.2.840.113549.1.9.14 - UNKNOWN OBJECT IDENTIFIER )
+                               SET [18]
+                                       SEQUENCE [16]
+                                               SEQUENCE [14]

Den første er vores "challengePassword" - har du en ide om hvad jeres
(.14) er?

Så er der

-               OBJECT IDENTIFIER [9]( 1.2.840.113549.1.1.4 -
md5WithRSAEncryption )
+               OBJECT IDENTIFIER [9]( 1.2.840.113549.1.1.5 - UNKNOWN
OBJECT IDENTIFIER )

Interessant nok ser det ud til at vores er mere kendt af jeres system end
jeres egen ;-).

Jeg går ikke ud fra at det er et problem.

Mads