Re: SV: SV: [SIGNATUR] Endnu en request til at blive analyseret

On Mon, 25 Mar 2002, "Guldberg,Jørn JGU" wrote:

> Jeg har kørt din request gennem testsystemet:

Takker!

> Svar:
> Fornavn:  Mads
> Efternavn:  Bondo Dydensborg
> Emailadresse:  sslug@sslug
> Landekode:  DK
>
> Jeg fik ikke fejl på e-mail addressen, og jeg kan se i pharseren at du
> anvender IA5 string.

OK - det er noget snavs? Hvad skal det være i stedet? Så vidt jeg kan se
er den første du sendte til mig også IA5?

Var det iøvrigt muligt at du kunne have lidt mindre indrykning på det der
træ?

> Og, jeg kan kunne komme længere gennem dig. Det er en utilfredsstillende
> situation - eller ihvertfald en der gør at tingene går lidt
> langsommere....
>
> Jørn: Desværre -- og test systemet kan ikke nåes uden for KMD.

OK - bare du ikke bliver træt af at køre tests for mig ;-)

> Den første er vores "challengePassword" - har du en ide om hvad jeres
> (.14) er?
>
> Jørn: Jeg prøver, men min kollega "eksperten" er fuldstændig underdrejet af
> hasteopgaver.. umiddelbart vil jeg tro at det er den certifikat politik der
> skal udstedes efter ( Medarbejder/person) - så det skulle ikke være
> kritisk...

Men, den skal vel med i vores request?

> Så er der
>
> -               OBJECT IDENTIFIER [9]( 1.2.840.113549.1.1.4 -
> md5WithRSAEncryption )
> +               OBJECT IDENTIFIER [9]( 1.2.840.113549.1.1.5 - UNKNOWN
> OBJECT IDENTIFIER )
>
> Interessant nok ser det ud til at vores er mere kendt af jeres system end
> jeres egen ;-).
>
> Jeg går ikke ud fra at det er et problem.
>
> Jørn: Det er en smagssag, du anvender MD5 som hash algoritme, denne er
> desværre ikke længer anbefalet, da man har fundet en måde at bryde den på,

OK - det er heldigvis nemt at rette, så vidt jeg kan se.

> derfor anvender vi sha1 algoritmen - men den ANS1 pharser jeg bruger er ikke
> opdateret på dette punkt, der burde være en i Open source, som man kunne
> vedligeholde, uden at være leverandør afhængig;-(

Jow tak. Der er en ANS1 parser med openssl, men den giver ikke nær så
mange oplysninger. Dog kunne man måske nok bruge den til at sammenligne
med.

Det med keyUsage ligner ikke rigtigt din parsning?

Mads

"'Tis some script kidd3z," I muttered, "tapping at my server
port - Only this, and nothing more."

                               - Barbarian, /.