Re: [SIGNATUR] TinyCA 0.2.3 Gui til OpenCA

On 27 Mar 2002, Anna Jonna Armannsdottir wrote:

> Jeg fandt dette på freshmeat:
>
> Det ser ud til at vores GUI findes allerede og at
> den kan håndtere PKCS#12 .
> Kan den så også håndtere PKCS#10 eller må vil lige tilføje lidt
> så det fungerer.
>
> About: TinyCA is a simple GUI written in Perl/Tk to manage a small
> certification authority. It is based on OpenSSL and Perl modules from
> the OpenCA project. TinyCA lets you manage x509 certificates. It is
> possible to export data as PEM or DER for use with servers, or as
> PKCS#12 for use with clients, or as S/MIME certificates for use with
> [...]

Jeg fandt dette:
This package is made up of a colection of shell script wrappers around
OpenSSL. These scripts implement a certification authority with a two
level CA hierarchy.

Det ser ud til at være software primært beregnet til at håndtere CA delen
- altså software rettet imod KMD-CA.

Som jeg ser det er vores vigtigeste funktion at lave et program der gør
det nemt for en bruger at generere en forespørgsel til brug for håndtering
af KMD-CA's programmer. Det tror jeg ikke lige TinyCA kan hjælpe os med.
Læs eventuelt de ting jeg har lagt på http://www.sslug.dk/signatur/ - det
meste er på plads, og de forespørgsler jeg laver pt, er vist _næsten_ der.

Bortset fra det, så ser det også alt for kompliceret ud til at være et
alternativ til Windows programmet (der er et screenshot på ovenstående
side).

Men, det kan godt være at vi kunne bruge programmet senere, til at
håndtere certifikater med på bruger siden. Jeg tror bare ikke vi får
særligt meget ud af at lave requests i det. (Hvis man overhovedet kan).

Mads

Pretty cool, the kind of power information technology puts in our hands
these days.
    - Securityfocus on probing 36000000 hosts for known problems in 3 weeks