Re: [SIGNATUR] Opdateringer til signatur dokumentation

"Mads Bondo Dydensborg" <sslug@sslug> wrote in message
> Jeg har opdateret min dokumentation på http://cvs.sslug.dk/signatur (tak
> Anna).
>
> - Der er nu en liste over hvad keyUsage er for noget
> - Indkodning af digest burde nu ske med sha1
> - Der er et eksempelprogram i perl, der svjv genererer en korrekt
>   forespørgsel *
> - Der er tilføjet et link til noget information om hvordan man får GNUS
>   til at bruge S/MIME - som muligvis er "nok" i denne her kontekst.
>
> * Jeg har ikke overblik over det med indkodning af danske bogstaver.
> Erling? Er det noget du har styr på?
KMD har valgt at bruge en lidt ældre RFC, som ikke tillader brug af andet
end det engelske tegnsæt.
citat:
Men der er 2 grunde til tegnsættet.
1. ANS1 bruger kun de amerikanske tegn. Der er et arbejde igang med at
indføre UMT8 i setdet, som vil tillade de danske tegn, men mig bekendt er
det ikke slået igennem endnu.
2. På det tidspunkt  vi valgte tegnsæt, var der mange standard programmet
der gik ned, når danske tegn blev anvendt - specielt Netscape var sårbar.

Men vi tager det jævnligt op for at se om tiden er moden til de danske tegn.

Mvh
Jørn Guldberg

citat slut

Som jeg ser det, vil det være bruger-programmet, der skal
kontrollere/fejlmelde det, og evt. foreslå erstatninger som æ: ae osv.
Der har været en tråd om det.
Jeg har først lige fået linux til at køre på min nye blærbare, sidder på
Fanø (når jeg ikke lige svæver på en lyserød sky af glæde), men jeg vender
tilbage i løbet af ugen.
Lige nu presser en opgave på med noget statistik, som gerne skulle afleveres
i går. Løsning: Postgresql database i en virtuel maskine, program under
windows, og det nye bæst kører det problemfrit (bortset fra blæserlarmen).