Re: [SIGNATUR] Opdateringer til signatur dokumentation

Mads Bondo Dydensborg wrote:

> Inden du kommer med sådanne udtalelser, gider du så ikke lige besøge
> arkivet og kigge diskussionen igennem?
>
> Og, der er sgu ingen grund til at du kalder hverken mit eller KMD-CA's
> projekter underlødige.
>
> Ærligt talt.
>
> Mads
>
> --
> Mads Bondo Dydensborg.                               sslug@sslug
> Even the animated paperclip that acts as a helper in some Microsoft software
> can be compromised and turned against the computer it is being used on.
> [...]

Hej Keld og Mads

Jeg ved at Keld går ind for åbne standarder og jeg ved også at han engang
brugte 7 bit asci koder på en UNIX computer, (jeg levere personlig computeren til Keld)
7 bit ascii har sine fordele bogstaverne er i rækkefølge:
(se side 140 i bogen Programmering i Comal 80 af Poul Østergård fra 1982)

    Dec  Hex
X = 88 = 0x58
Y = 89 = 0x59
Z = 90 = 0x5A
Æ = 91 = 0x5B
Ø = 92 = 0x5C
Å = 93 = 0x5D

7 bit tegnsæt har også ulemper tegnene "{|}[\]" mangler.

Siden da har tingene ændret sig vi har fået 8 bit assci coder med forskellige tegntabeller
og Keld Jørn/J|rn Simonsen arbejder for at vi alle skal bruge 8 bit tegnsæt men så sent
som i februar måned år 2002 brugte Keld 7 bit tegnsættet, se følgende header som jeg har
modtaget fra Keld: