Re: [SIGNATUR] Opdateringer til signatur dokumentation

On Wed, Apr 03, 2002 at 11:06:00AM +0200, Jørgen Kristensen wrote:
> Mads Bondo Dydensborg wrote:
> >

> Siden da har tingene ændret sig vi har fået 8 bit assci coder med forskellige tegntabeller
> og Keld Jørn/J|rn Simonsen arbejder for at vi alle skal bruge 8 bit tegnsæt men så sent
> som i februar måned år 2002 brugte Keld 7 bit tegnsættet, se følgende header som jeg har
> modtaget fra Keld:

Hvad galt er der i at bruge 7-bit? Det er noget
jeg har på nogle gamle systemer, som jeg bruger når mine to andre
maskiner er i udu. Men det er ikke noget jeg promoverer som den
fremtidige standard.

Det vi taler om er den fremtidige standard for den offentlige
digitale signatur. Det er vigtigt, og det er vigtigt at vores
navne mm kan skrives rigtigt.

> Lad os sammen arbejde hen imod at tingene bliver standardiseret, men indtil da må vi leve med
> at Æ=AE Ø=OE og Å=AA (hvor mange i Danmark har email adresser med bogstaverne "øæå")

vi taler ikke om emailadresser, men om certifikater.
Vi kan selv sætte standarden og vi skal da ikke være afhængige af
at noget programmel i USA ikke lige forstår æøå.

Keld