Re: [SIGNATUR] Opdateringer til signatur dokumentation

On Thu, 4 Apr 2002, Henrik Lund Kramshøj wrote:

> Keld har ret i at det ER for ringe blot at akceptere tingenes tilstand og
> lave et dårligt stykke arbejde.
>
> ÆØÅ er bogstaver i det danske alfabet og jeres underlødige program i et
> ellers fornuftigt projekt er en hån mod Keld og arbejdet med at overbevise
> folk indenfor IT (læs:amerikanere) om at verden er større end US tegnsæt!!

OK, nu bliver jeg altså snart sur.

For det første har du og Keld stadig ikke bekræftet at I har læst arkivet
igennem. Hvis I havde det, ville I bemærke at grundene er nogen lidt andre
end dem I antager.

For det andet virker det heller ikke som om I har læst det jeg har lagt på
http://cvs.sslug.dk/signatur/ . Hvis I havde det, ville I bemærke at der i
den software jeg har lavet overhovedet ikke bliver manipuleret med
tegnsæt.

For det tredje vil jeg simpelthen ikke finde mig i at I kalder nogen dele
af det jeg har lavet på det her projekt indtil nu, for "underlødige"! Slet
ikke når det er fuldkommen oplagt at I ingen ideer har om hvad der er
projektets egentlige formål, og hvad de programmer der indgår pt.
egentlig gør.

> Kunne man ikke arbejde mod at KMD opdaterede softwaren og gik med ind i
> samme århundrede som os ?
> - især da I laver deres arbejde ?

Du og Keld kan arbejde _præcist_ med hvad I vil! Jeg (og en del andre her
på listen) arbejder med at dokumentere hvad der skal til for at Linux (nok
mere generelt "ikke windows" brugere) kan bruge KMD-CA som CA. Og,
eventuelt lave nogen eksempelprogrammer på hvordan det kan fungere. Du kan
ikke argumentere for at det er "deres" arbejde - hvorfor skulle det være
det? At Jørn (som vist ikke engang selv bruger Linux) f.eks.  vil bruge af
sin fritid til at hjælpe os er jeg taknemmelig for, istedet for at bavle
op om at KMD burde lave det her.

Du skulle sætte dig lidt ind i hvad det kræver, f.eks. dokumentere hvordan
man bruger et certifikat i dit favorit mail program - så kan det være at
du ville få en større forståelse for hvorfor firmaer synes Windows er
enkelt.

Og, kan vi så komme tilbage til arbejdet.

*skumle*

Mads

There has never been a good war or a bad peace.
                           - Benjamin Franklin