Re: [SIGNATUR] Opdateringer til signatur dokumentation

On Wednesday, April 3, 2002, at 02:14 PM, Mads Bondo Dydensborg wrote:

On Wed, 3 Apr 2002, Keld Jørn Simonsen wrote:

Det vi taler om er den fremtidige standard for den offentlige
digitale signatur. Det er vigtigt, og det er vigtigt at vores
navne mm kan skrives rigtigt.

Nej. Det vi taler om er et program der skal generere forespørgsler til KMD-CA. I dag.
Puha, diskussionen går så stærkt at man næsten ikke kan følge med (når man samtidig
arbejder og skriver speciale)

Lad det være slået helt fast at jeg selvfølgelig også sætter stor pris på projektet (som jeg
dog ikke kan afse voldsomt meget tid til pt.)

Jo jeg når at læse en del af beskederne, og jeg tror endda jeg gav feedback på første version
af docbook signaturbogen ;-)

Men !
Jeg synes som Unix bruger ikke det er et fedt om den løsning kan bruges af mig eller ej
- og sålænge den ikke opfatter mit navn rigtigt kan den ikke bruges!

Ved at bidrage med en Linux løsning (uden ÆØÅ) får vi "anerkendelse" for Linux - positivt og
godt!
Desværre akcepterer vi at de få systemer der idag findes ikke skal opdateres - fordi der bliver
jo lavet en konvertering fra ÆØÅ til aeoeaa - der forøvrigt ikke kan vendes tilbage
(Eksempel Bråtgaard bliver til braatgaard men skal det oversættes tilbage til Bråtgård eller hva ?)

Jeg har lidt erfaring med slige systemer og vil gerne bidrage (og få udvidet Mads' dokument til
Unix generelt inkl BSD'erne :) - efter 2. maj

Mads: Du spurgte forøvrigt om beskrivelse for mine programmer og det er jo sådan at de programmer
vi idag bruger ofte er 1) uden kryptering/signatur funktionalitet 2) med PGP 3) eller med S/MIME
- det er de færreste programmer der understøtter både PGP OG S/MIME - så vidt jeg er orienteret ...

Hidtil stoler jeg mere på PGP modellen end KMD's CA og jeg tror ikke jeg overhovedet kender nogen
der har et certifikat lavet med KMD's process

Henrik
sslug@sslug

Lad os sammen arbejde hen imod at tingene bliver standardiseret, men indtil da må vi leve med
at Æ=AE Ø=OE og Å=AA (hvor mange i Danmark har email adresser med bogstaverne "øæå")

vi taler ikke om emailadresser, men om certifikater. Vi kan selv sætte standarden og vi skal da ikke være afhængige af at noget programmel i USA ikke lige forstår æøå.

Det er programmel i Danmark der ikke kan forstå det. Ting vi skal bruge imorgen.

Kig lige i arkivet.

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg. sslug@sslug
During the ILOVEYOU Outlook Email Virus outbreak, some organisations disabled