Re: [SIGNATUR] Opdateringer til signatur dokumentation

Mads Bondo Dydensborg wrote:
On Thu, 4 Apr 2002, Henrik Lund Kramshøj wrote:

Ved at bidrage med en Linux løsning (uden ÆØÅ) får vi "anerkendelse" for Linux - positivt og
godt!

Foreløbig er der ingen der har præsenteret et program til Linux, der ikke virker med æøå. Vi har udelukkende talt om hvordan vi sikrer at det virker med KMD-CA - og de understøtter ikke æøå.

Mads

Undskyld jeg formulerede mig dårligt. Det jeg mente er at I/vi/sslug
bidrager med materiale til "en løsning" - hvor denne løsning indeholder
elementer der for mig er uspiselige - især hvis jeg forventes at bruge
resultatet i fremtiden til diverse formål relaterede til sikker
identifikation af mig.

Vi er i 2002 og det burde ikke være et stort problem at implementere
software der kan håndtere ÆØÅæøå på nogenlunde forsvarlig vis ...

Det er ikke jeres beslutning, det er jeg klar over, men I (SSLUG's
navn og rygte?) bliver jo forbundet med "løsningen" og dermed med hele
problematikken - endda kommer vi fra Unix systemer der som regel bruger
ISO tegnsæt aligevel ...

Jeg vil nu holde inde til jeg kan kulegrave sagen og finde status på
de standarder, programmer osv. der indgår.

Mvh

Henrik
sslug@sslug
PS Mads kunne man evt. forestille sig at du kunne udvide dokumentet
således at KMD bliver een mulighed og der levnes plads til fremtidige
CA'er - altså en lille omstrukturering der vil gøre det muligt at udvide
når en anden CA i DK beder sslug om hjælp til at udvikle Linux
funktionalitet til deres services.