Re: [SIGNATUR] Lidt mere status (lidt af hvert)

Mads Bondo Dydensborg wrote:

> Hejsa Alle
>
> Jeg har været lidt fraværende de sidste 3 uger - hvilket skyldes travlhed.
Samme her.. møgtravlt, men det vel en god ting..?

> Først noget godt: Det ser ud til at den procedure jeg har beskrevet på
> http://cvs.sslug.dk/signatur/ rent faktisk virker. Jeg har modtaget et
> certifikat fra Jørn, som jeg har kunnet installere mv. Så det er jo
> herligt. Mere bonus: KDE 3 har forbedret support for certifikat management
> - installation af rod certifikat mm er nu et stykke kage. Jeg har stadig
> ikke så meget check på hvordan man rent faktisk bruger det, men det må
> komme senere.
Jeg vil gerne tage og lave nogle test installationer i f.ex. evolution -
men så skal jeg jo bruge et test certifikat af en art.. har du fået dit
eget mads? eller hvordan?

> Udestående konkrete opgaver (subset, personer i () er folk jeg håber vil
> påtage sig opgaven) ville det være lækkert at få på plads:
>
> - Hans Schou har været så venlig at sende mig nogen billeder der
>   dokumenterer installation af KMD's rodcertifikat under Mozilla og
>   netscape. De skal i CVS. (Hans <--- fedte, fedte).
Det kan jeg lige gøre :-)
Det er temmeligt simpelt..  har grabbet det der skal til for at installere
i Mozilla og/eller galeon - billedet er det samme i begge 2.
Jeg har emailet det til dig Mads.

> - For KMD-CA accepteres ikke danske tegn. Windows programmet fra KMD,
>   konverterer danske bogstaver efter de "klassiske" regler. Dette skal
>   dokumenteres i CVS - eventuelt være en option i perlscriptet (Mads).
Det kan jeg godt give dig en hånd med.. no prob. Jeg har testet scriptet -
godt arbejde Mads, Jeg tilføjer lige en option - eller et spørgsmål måske?,
der laver æøå konvertering.. sender dig det ASAP.

> - Der kunne skrives nogen lidt "lækrere" klienter til at generere
>   certifikat forespørgsler, end mit fantastiske perl script (TM):
Jeg har nu altid været glad for Textmode.. men det burde kunne skrives
rimeligt hurtigt i KDE/QT - skal bare lige have fundet noget QT reference
dokumentation.. nogen der kender nogle gode links?

>   - Jeg havde lidt forstået på Erling at han måske ville skrive en Kylix
>     ting?
>
>   - Klavs Klavsen mumlede noget om en QT ting?
Nu har jeg ligeså meget erfaring med QT som dig (altså ingen), men det
virkede jo ikke så svært :)

>   - Jeg kunne godt tænke mig en relativt platform uafhængig dingenot,
>     f.eks. et java program.
>
>   - En KDE ting mener jeg burde være på sin plads!
Det er jo der QT kommer ind :-) (man erstatter bare Q med K i sin kode
foran alle kaldene også er det ren KDE kode..(så meget kan jeg huske fra
den præsentation på LinuxForum 2002 :)

> - Mere vigtigt: Der mangler stadig (og, det er egentlig det vigtigeste)
>   beskrivelser af hvordan man bruger det certifikat man får med de
>   forskellige Linux programmer. (Alle!)
Så snart jeg får fundet ud af, hvordan jeg får mit eget certifikat så vil
jeg prøve i evolution.

jeg kan prøve med Galeon/Mozilla.

--
Regards,
Klavs Klavsen

-------------| This mail has been sent to you by: |------------
              Klavs Klavsen - Open Source Consultant
                 sslug@sslug - http://www.vsen.dk

    Get PGP key from www.keyserver.net - Key ID: 0x586D5BCA
Fingerprint = A95E B57B 3CE0 9131 9D15 94DA E1CD 641E 586D 5BCA
It is a myth that people resist change. People resist what other
people make them do, not what they themselves choose to do...
That's why companies that innovate successfully year after year
seek their peopl's ideas, let them initiate new projects and
encourage more experiments.            -- Rosabeth Moss Kanter