Status pr. 13/06

Jeg må med skam melde at det ikke er blevet til meget den sidste måned.
Jeg har været alt for længe om alting og har stadig nogen udestående ting.
Arne Jørgensen har skrevet et kanon afsnit om GNUS, og virker som om han
har totalt check på det. Jeg antager at jeg bliver nødt til at komme
videre med mit setup, så jeg kan teste imod Arne....

Hvis der er noget jeg har liggende, gider I så ikke råbe op? Jeg erindrer
svagt at jeg har fået noget af nogen, men har mistet overblikket.

Der er nyt i CVS, det burde komme på i morgen - rettelser vil være fint,
da Peter Toft planlægger en ny udgave af FTAV meget snart.

Her er en status liste:

Udestående konkrete opgaver (subset, personer i () er folk jeg håber vil
påtage sig opgaven) ville det være lækkert at få på plads.

Hvis du svarer på den her mail, så ændr lige subjects, så vi kan se
hvad mailen er om.

Løste opgaver fra sidst:

- Arne Jørgesen har leveret en fremragende beskrivelse af hvordan
  certifikater installeres og bruges i GNUS. Tusind tak, Arne!

Løst og fast fra sidst:

- Reference til Telestyrelsens dokumenter om digitale signaturer.

- Stikord tilføjet mange steder og SGML rettet lidt til, samt
  billedstørrelser ændret lidt.

Uløste opgaver fra sidst:

- Hans Schou har været så venlig at sende mig nogen billeder der
  dokumenterer installation af KMD's rodcertifikat under Mozilla og
  netscape. De skal i CVS. (Min fejl... Mads).

- Der kunne skrives nogen lidt "lækrere" klienter til at generere
  certifikat forespørgsler, end mit fantastiske perl script (TM):

  - Jeg havde lidt forstået på Erling at han måske ville skrive en Kylix
    ting?

  - Klavs Klavsen mumlede noget om en QT ting?

  - Jeg kunne godt tænke mig en relativt platform uafhængig dingenot,
    f.eks. et java program.

  - En KDE ting mener jeg burde være på sin plads!

- Mere vigtigt: Der mangler stadig (og, det er egentlig det vigtigeste)
  beskrivelser af hvordan man bruger det certifikat man får med de
  forskellige Linux programmer. (Alle!)

- På et eller andet tidspunkt skal selve proceduren for at oploade sit
  certifikat på KMD's sider dokumenteres. Sidst jeg prøvede knækkede
  javascriptet på siderne under konqueror, hvilket var ret nedslående
  (Mads)

Mads

In a stinging rebuke, a federal judge Monday ruled Microsoft Corp. violated
the nation's antitrust laws by using its monopoly power in personal computer
operating systems to stifle competition.
                        - CNN Financial News April 03, 2000: 7:53 p.m. ET