Re: [SIGNATUR] Fornavne og efternavne - inkonsekvens hos KMD-CA?

Mads Bondo Dydensborg skrev:

> Jeg er blevet opmærksom på at KMD-CA's windowsprogram -
> som der kan ses et skærmskud af på
> http://www.sslug.dk/linuxbog/signatur/bog/signatur-baggrund.html
> har en lille inkonsekvens.
>
> På øverste venstre dialog, fremgår det (sådan tolker jeg
> det) at man kan have flere fornavne, men kun ét
> efternavn. På informationsdialogen er det omvendt.

Ups.

På dansk kan man kun have ét efternavn (medmindre man hedder
"Bille Brahe" til efternavn), men flere fornavne.

> Jeg antager at man kan have netop ét surname? Og at
> givenname kan indeholde flere navne. Er det korrekt? Er
> det ligemeget?

Jeg ved ikke hvordan det er i engelsk-sprogede lande, men
for Danmark er din antagelse korrekt (men med mindst en
kendt undtagelse, der gør at man vil blive upopulær, hvis
man ikke tillader mellemrum i efternavnet).

Jacob
--
"if a person can't communicate,
 the very least he can do is to shut up!"