Re: [PR] SV: [SIGNATUR] Digitale signaturer fra TDC

On Thu, 6 Feb 2003, Guldberg,Jørn JGU wrote:

> Hej Mads

> Inden I går ud med bål og brand, vil jeg foreslå at du lige kontakter
> Peter Lind, TDC Internet. [ sslug@sslug ]

Tak for kontakten!

> Jeg ved, at der i kravene var et punkt, hvor udbyderne skulle redegøre
> for hvorledes ikke MS brugere kan anvende løsningen, og jeg er
> overbevist om at TDC har en løsning.

Faktisk mente jeg det alvorligt, med at vi så frem til det. Jeg synes det
er en glimrende lejlighed til at understrege at en betydelig elektronisk
infrastruktur kan designes/implementeres på en sådan måde at den _ikke_ er
afhængig af Microsoft. Set med SSLUG øjne er det da fint at markere, idet
vi jo meget ofte oplever at folk (fuldkommen fejlagtigt i de fleste
tilfælde) hævder at de simpelthen ikke _kan_ understøtte andet end MS,
senest ala DR's online radioer.

Der er naturligvis altid en fare for at TDC f.eks. implementerer et
website hvor processen for f.eks. at bestille et certifikat kræver
Microsoft Internet Explorer/MS specifik Javascript/ActiveX, eller noget
andet dumt i den stil, men jeg regner med at TDC er kompetente nok til at
undlade den slags.

Der er også en fare for at en eventuel pm fra os ville blive opfattet
negativt - altså som spidsfindig eller provokerende. Hmm. Tanken var at
det skulle være en positiv pm. Må vi jo lige overveje om den kan blive
fejlopfattet.

> Mvh Jørn
> ( KMD-CA)
>
> PS Peter : Tillykke med ordren.

Jeg har tilladt mig at CC'e Peter også så han ikke fik en fejlagtig
opfattelse af min oprindelige mail. Det ville skam være meget interessant
at høre om hvad TDC's planer er.

Mads

Smoking kills. If you're killed, you've lost a very important part of your
life.
            - Brooke Shields, during an interview to become spokesperson for a
                                               federal anti-smoking campaign.