Re: [SIGNATUR] Overblik omkring TDC signaturer

Hej alle,

nu fandt jeg endelig vej til dette forum. jeg glæder mig til at deltage!

Mads,
Hvis det skal virke på linux bliver man nødt til at bryde den eller højt
elskede binding til IE's keystore som typisk tilgås af AxtiveX. Væk med det
og frem med PKCS12 keystore som er en fil på filsystemet. Og da linux og MAC
og windows har filsystemer til fælles, så kunne det være største
fællesnævner at lægge det på disken, f.eks. i brugerens HOME.

TDC og KMD benytter PKCS10 til at requeste et certifikat. Det indbefatter at
den private nøgle genereres på lokalt og at den offentlige den signeres af
CA.

Kryptering og digital signatur kan følge indtil flere standarder. RFC 3275
er een (fra w3c.org) og PKCS7 er en anden. Emails bliver signeret udfra
PKCS7. IBM's CBT benytter RFC 3275. Personlig kan jeg bedste lide RFC 3275
da det er et XML format som er meget fleksibelt.

/Bo
http://bofriis.dk