Re: [SIGNATUR] Hvad med den anden vej?

En signeret tekst indeholder mindst 3 elementer

teksten som er signeret
signaturen som beregnes ved at hashe teksten og kryptere med den private
nøgle
den offentlige nøgle

Signaturen verificeres ved:
1) at hashe teksten
2) dekryptere signaturen med den offentlige nøgle
3) sammenligne de 2 hash værdier. Hvis de er binært eens er signaturen ok.

Jeg håber at det var det som du spurgte om.

/Bo
http://bofriis.dk