Transaktion, klient<->server, hvordan?

Hej

Jeg har prøvet at forstå de indlæg der har været den sidste tid, men
er ikke helt sikker på at jeg forstår det hele.

Kan nogen korrigere mit verdensbillede?

Jeg forstiller mig en web-side hvor man kan gå ind og bestille noget,
som man ikke betaler med det samme, fx et hus hvor det så reelt er en
slut-seddel man skriver under på.

K: Klient-maskine
Kpub: Klients public key
Kpriv: Klients private key
S: Server
Spriv: Servers private key

* K går ind på web-side S og klikker "Acceptér ordre".
* S sender teksten "Ordre 1234" til K. Teksten sendes med en
  HTTP Content-type der aktivere K's underskriv-program.
  Teksten er signeret med Spriv.
* K ser teksten "Ordre 1234" og godkender ved at indtaste
  kodeordet til Kpriv. Teksten signeres med fx openssl og
  sendes tilbage med en HTTP POST.
  Kpub er indeholdt i datapakken.
* S modtager den signerede tekst og gemmer den.
* S kontakter "revocation center" og sender Kpub med en
  HTTP POST kommando.
* Revocation center sender OK for Kpub tilbage til S.
* S sender OK tilbage til K.
* Transaktion fuldført.

Det er specielt den tekniske del omkring serveren der har min
interesse, ellers kan jeg jo ikke programmere sådan en server.
Hvis ikke alle detaljer er klar endnu, kan man så få et smugkig
et eller andet sted?

mvh/hans
Betal for fri software, eller få støtte til dit projekt!
http://frisoftware.dk/ - mød dem på http://linuxforum.dk/