Re: [SIGNATUR] Overblik omkring TDC signaturer

On Tue, 11 Feb 2003, Bo Friis wrote:

> Hej alle,
>
> nu fandt jeg endelig vej til dette forum. jeg glæder mig til at deltage!

Hej Bo! Og stort velkommen (Jeg har stadig en mail fra dig jeg ikke har
svaret på, hvilket skyldes at jeg ikke helt forstår den og liiige ville
forsøge at fatte noget mere).

> Hvis det skal virke på linux bliver man nødt til at bryde den eller højt
> elskede binding til IE's keystore som typisk tilgås af AxtiveX. Væk med det
> og frem med PKCS12 keystore som er en fil på filsystemet. Og da linux og MAC
> og windows har filsystemer til fælles, så kunne det være største
> fællesnævner at lægge det på disken, f.eks. i brugerens HOME.

OK - Her forstår jeg det som at du taler om at certifikatet _efter_ man
har fået det. Som jeg hidtil har forstået det, gemmes det (under Linux) på
forskellig vis afhængig af (f.eks) ens desktopssystem. KDE gemmer det eet
sted (til brug for kmail, konqueror, mv), mozilla et andet osv.

Tak for resten af orienteringen. Anne Østergaard er igang med at arrangere
et møde mellem de forskellige parter, hvor det vil være rart med et
overblik.

Mads

I don't say this lightly. However, I really think that the U.S. no longer
is classifiable as a democracy, but rather as a plutocracy.
                               - H. Peter Anvin