Fra: Arne Jørgensen [mailto:sslug@sslug
Sendt: 12. februar 2003 19:11
Til: sslug@sslug
Emne: [SIGNATUR] Re: Test site for digitale signaturer?

Mads Bondo Dydensborg <sslug@sslug> writes:

> Hej
>
> Jeg kom til at tænke på at et godt værktøj til udvikling af software til
> håndtering af OCES certifikater ville være nogen "test" services.
>
> Jeg tænker på f.eks. et website hvor man kan udføre en prøve transaktion,
> en server hvor man kan sende en signeret (evt. enkrypteret) mail og få en
> mail retur om "hvem" man er, eventuelt signeret så man kan teste sin egen
> klient software, osv. Måske også et site hvor man kan få et "prøve"
> certifikat.
>
> I forbindelse med at vi lavede vejledninger til nogen af Linux
> [...]

Aldrig hørt om dem, men det ville da være rart.

Hvad jeg kunne have brugt var fx en server hvor man kan bestille mails
og specificere kombinationer af:

   - signering af mailen
   - kryptering af mailen
   - signeret/krypteret med forældet certifikat
   - signeret/krypteret med certifikat der ikke er trådt i kraft
   - signeret/krypteret med certifikat der står på en
     tilbagetrækningsliste
   - ...

Og sikkert mange flere muligheder. Det her var bare nogen jeg selv
lige kunne komme i tanke om ...

mvh
        /arne
--
stud. scient. Arne Jørgensen
Kollegium 5, 2., v. 222, Universitetsparken, 8000 Århus C