Re: [SIGNATUR] ikke fremmøde - Keysigning, troværdig signatur

On Thu, 13 Feb 2003, Jens Bo Friis wrote:

> Da alle banknøgler (i hvert fald hvis man skal tro dem selv og deres
> håndlangere i finansrådet) er blevet udsted ved personligt fremmøde, så er
> Faktum er at bankerne anklager oces certifikaterne for ikke at være
> kvalificerede og næger derfor at bruge dem, da der under udstedelsen ikke
> har været en eller anden form for fremmøde.
> "Martin Djernaes" <sslug@sslug> wrote in message

Nuvel, det er muligt. Så får du en "historie" mere.

Jeg er kunde hos SEB og har været det siden starten af 2001 (tror jeg
det er). Da SEB ikke har nogen bank i DK, har jeg aldrig mødt op nogen
steder. Al kommunikation er foregået pr.  papir-brev, email og
telefon. Jeg bruger stadig SEB, men der er ingen ansatte i SEB der
nogensinde har set mig. Et anbefalet brev er det tætteste jeg har
været på verifikation.

SEB bruger BEC-løsningen, så PBS er blandet ind i det et eller andet
sted.

Hvis også dette har ændret sig, må man konkludere at den løsning
BEC/PBS brugte for 2 år siden, ikke er sikker nok jvf. dem selv.
Selvfølgelig kan man skifte standpunkt, men 2 år er nu ikke ret meget
i denne sammenhæng.

Det virker som om PBS prøver at tvinge Videnskabsministeriet til at
bruge deres løsning, og den fungere ikke særligt godt med Linux, og
teknisk kommunikation med BEC fungerer rigtig dårligt.

mvh/hans
Betal for fri software, eller få støtte til dit projekt!
http://frisoftware.dk/ - mød dem på http://linuxforum.dk/