SV: [SIGNATUR] Funktionelle forskelle i TDC's Standard og Flex løsning?

Svar tilføjet herunder

-----Oprindelig meddelelse-----
Fra: Preben Mikael Bohn [mailto:sslug@sslug
Sendt: 14. februar 2003 15:55
Til: sslug@sslug
Emne: [SIGNATUR] Funktionelle forskelle i TDC's Standard og Flex
løsning?

Hej alle, har lige læst lidt om TDC's løsninger i Ingeniøren. Umiddelbart
virker det som om den eneste funktionelle forskel på Standard (Winslows) og
Flex (java) versionen er at man ikke kan gemme en central kopi af sin
private
nøgle i Flex-løsnngen. Er det korrekt forstået?

<Peter Lind Damkjær>
Næsten:
Standard indeholder key recovery og er pt. rettet mod MS-bruger.
Flex NS / MSIE / Java indeholder ikke central opbevaring af
krypteringsnøgle.
</Peter Lind Damkjær>

Og i så fald hvorfor kan man dog ikke det? Og hvad betyder det for brugen af
systemet, hvis jeg smider min nøgle ud under linux i forhold til under
Windows? Går ud fra at jeg kender svaret på det sidste, vil bare gerne have
det bekræftet... :-)

<Peter Lind Damkjær>
Flex miste nøgle => mistet data der er krypteret med nøglen. Men men men,
intet forhindre dig i at lave din egen backup sålænge du passer godt på den.
Er der i dette forum nogle der kan give et bud på behovet for central
(krypto-)nøgledeponering for brugere af Linux???
</Peter Lind Damkjær>

Jeg undskylder de dumme spørgsmål, og håber at nogen nedlader sig til at
svare
på dem... :-)

<Peter Lind Damkjær>
Jeg fik engang af vide at der ikke findes dumme spg. Kun dumme svar (håber
ikke mine svar kommer under denne kategori ;-)
</Peter Lind Damkjær>

Med venlig hilsen Preben