Re: [SIGNATUR] Screen-dumps af certifikat-installering i Mozilla og Konqueror

Også kendt som CA certifikat. Se evt. http://tdcinternet.dk/artikel.php?id=39209

> Mener du at det er et "over-password" for alle de signatures brugeren
> har? Husk at en Linux-maskine til tider har mere end een bruger.

Jeg har ikke haft tid til at kigge nærmere på om der er sket de store
ting siden Netscape med hvorledes Mozilla behandler sine nøgler, men
jeg tvivler på at denne del har ændret sig. I Netscape har hver bruger
som en del af sin profil et keystore der kan indeholde flere certifikater.
Masterpasswordet beskytter alle brugerens certifikater, således man kun
behøver huske et password fremfor et password pr. certifikat.

> Hvis Videnskabsministeriet _kræver_ at der bruges "cracklib" til
> verifikation af password, så gør vi det. Dog vil SSLUG kræve at den
> regel skal gælde for alle implementeringer, ikke kun fri software.
> "Lighed for loven" og SSLUG er ret nem at danse med :-)

Jeg kunne forestille mig at kravet er at man som bruger skal beskytte
sine nøgler med et godt og sikkert password på mindst 8 tegn. Jeg
tror næppe at der stilles andre krav til softwaren her, men derfor
kan man jo godt opfordre folk til at opføre sig fornuftigt når man
skriver vejledningen.

Hvis man ikke kan vente, så er det relativt simpelt at sætte sin
egen server op - http://httpd.apache.org/docs-2.0/ssl/ssl_howto.html#accesscontrol

> Jvf. det antal hits http://www.sslug.dk/signatur/ har fået de sidste
> par dage, så tror jeg den SSL-server bliver prøvet af. Der er ikke så
> mange der skriver på denne liste, men der er mange der lytter med.

Udover det tror jeg mange har kigget i arkivet for mailinglisten.

> http://www.sslug.dk/signatur/ har fået 230 hits siden den blev
> oprettet forleden dag. Ret pænt i betragtning af hvor lille en
> målgruppe den henvender sig til.

Det skulle jo gerne blive relevant for de fleste ;)

vh

Mads Toftum
--
`Darn it, who spiked my coffee with water?!' - lwall