Re: [SIGNATUR] Funktionelle forskelle i TDC's Standard og Flex løsning?

On Fri, Feb 14, 2003 at 08:05:22PM +0100, Peter Lind Damkjær wrote:
> <Peter Lind Damkjær>
> Flex miste nøgle => mistet data der er krypteret med nøglen. Men men men,
> intet forhindre dig i at lave din egen backup sålænge du passer godt på den.
> Er der i dette forum nogle der kan give et bud på behovet for central
> (krypto-)nøgledeponering for brugere af Linux???
> </Peter Lind Damkjær>

Jeg kan ikke tænke mig andet end at man har præcist samme overvejelser hvad
enten der er tale om windows eller linux. Som udgangspunkt mener jeg at man
hvis man vil arbejde med key-escrow, så må man skille tingene ad således at
man har et certifikat til signatur og et andet certifikat til crypto. Således
at det kun er crypto nøglen der kan genfindes og aldrig signatur nøglen.
Folk der er vant til at bruge PGP vil som sådan have været stillet over for
samme problemstilling - mister man den private nøgle, så er balladen der.
Personligt foretrækker jeg en model hvor jeg selv er ansvarlig for at få
taget en backup fremfor at lægge min nøgle i hænderne på andre.

vh

Mads Toftum
--
`Darn it, who spiked my coffee with water?!' - lwall