Re: [SIGNATUR] ÆØÅ-problem i Mozilla & Konqueror

On Sat, 15 Feb 2003, Jakob Hilmer wrote:

> Jeg faldt over følgende link. Kig i afsnitet om "Character Sets",
> der ser ud til at være noget rod!

Du mener altså at \xC5 er en TeletexString encoding?
Muligt. Er det ikke nærmere C-style (eller det måske det samme?)

Jeg prøvede lige at køre:
 openssl pkcs12 -in AaseAereloev.p12
og fik blandt (meget) andet:
 /CN=\xC5se \xC6rel\xF8v/SN=PID:9802-2002-2-809626291205
Den kan være at Konqueror så bare skriver hvad der kommer
fra openssl. Jeg har ikke lige kunnet finde nogen måde til
at lade openssl skrive ud som ISO-8859-1.

Men hvor er det "rigtige" sted at rette? I openssl eller i Konqueror?

Jeg har også lige prøvet med Konqueror 3.0.4 (Knoppix)
og der kommer ikke en fejl ved "Verify", men ellers det
samme sjov med ÆØÅ

mvh/hans
Jeg betaler primært skat til hr. Berlusconi
				-- Jacob Sparre Andersen