SV: [SIGNATUR] Screen-dumps af certifikat-installering i Mozilla og Konqueror

Anders Feder wrote:
> Kan du prøve med Åse's certifikat også? Når jeg importerer det vises
> navnet ikke og i certifikatvieweren er "Common Name (CN)" angivet som
> "<Not Part of Certificate>":
>
> http://anders.feder.dk/temp/moz_cert_problem.png
>
> Nok en æøå-fejl.

Jeg tror desværre du har ret, det ser ud til at Mozilla ikke understøtter
æøå.

> Bemærk i øvrigt at der i Mozilla's certifikatmanager står "false" under
> "Godkendt"/"Verified". Hvad kan det skyldes? Rodcertifikatet bliver
> indlæst godt nok.

Måske er det fordi Mozilla understøtter verifikation af certifikater mod
spærrelister?

Dels en standard der hedder
OCSP (Online Certificate Status Protocol. Læs mere på
www.openvalidation.org)
og dels
CRL (Certificate Revokation List) eller spærreliste på dansk.

OCSP:
TDC har pt. ikke sat en OCSP-server op.

CRL:
I certifikaterne er der en henvisning til placeringen af CRL. Mozilla viser
ikke denne information særlig tydeligt, men det er den der er ASN.1 kodet i
Object Identifier (2 5 29 31) hvis man kigger i certifikat-detaljer :-(

Indhold i denne klump data er bl.a. en URL:
http://rimfakse.certifikat.dk/stest1.crl

Prøv at følge dette link i Mozilla. Bemærk at dette naturligvis KUN er
test-CRL.

Ved ikke om det hjælper? I min Mozilla version er verified=true. Jeg har
slået OCSP fra og indlæst CRL'en.

Venlig hilsen
Peter Lind Damkjær
TDC