SV: [SIGNATUR] Importering af privat nøgle

Anders Feder wrote on 16-03-2003 07:28
> Så vidt jeg har forstået indeholder det certifikat man modtager fra TDC
> kun ens offentlige nøgle. Hvorfra får f.eks. Mozilla så den tilsvarende
> private nøgle?

Du genererer selv den private nøgle. Dette kan f.eks. ske men det
java-program TDC stiller til rådighed, når vi går i luften.

- Programmet genererer privat og offentlig nøgle.
- Programmet underskriver (med den private nøgle) en såkaldt PKCS#10
anmodning indeholdende den offentlige nøgle samt et reference-nummer som du
har modtager fra TDC i registreringsprocessen
- PKCS#10 anmodningen og en såkaldt engangsPIN POSTES via https til TDC
(specifikation følger snart)
- TDC returnerer et certifikat-sti som svar (givet naturligvis at ref.-nr.
og engangsPIN passer sammen)
- Programmet gemmer privat nøgle + certifikater i en krypteret PKCS#12-fil
klar til at importere i Mozilla.

Peter Lind Damkjær
TDC