Re: [SIGNATUR] RFC 3275 (was: Demo af digital signatur klar til test! Linux community er FØRST!

On Mon, 17 Feb 2003, Jens Bo Friis wrote:

Det er altså rimeligt godt gået så meget man kan teste nu!

> Hvis TDC vælger RFC 3275 som signatur meddelelsesformat imellem
> Min implementation er desværre closed-source indtil videre.

Men som du selv skriver, så ved vi endnu ikke om TDC vælger at bruge
RFC 3275, hvilket jeg forstår at din demo bruger. Så hvis TDC vælger
at bruge RFC 3275, så er vi meget interesseret i at se hvad du har
lavet.

En ting der bekymre mig er tilliden. Når jeg går ind på et site, i
dette tilfælde bofriis.dk, så aktiveres en Java-applet som har adgang
til min private nøgle, i dette tilfælde TestTestesen. Hvis nu sitet
sender mig en "ond" applet, så kunne den reelt tage og opsnappe mit
password og min private nøgle, og sende disse to ting tilbage til det
"onde site". Hvis dette er rigtigt, så skal man have ret stor tillid
til de sites man går ind på, samt at disse sites ikke er blevet
cracket af en ond person. Derfor ville jeg gerne have at den kode som
åbner min nøgle og læser mit password, er et program jeg selv har
installeret, samt selv haft mulighed for at kigge efter i sømmene. Har
jeg misforstået noget?

mvh/hans
Jeg betaler primært skat til hr. Berlusconi
				-- Jacob Sparre Andersen