Re: [SIGNATUR] RFC 3275 (was: Demo af digital signatur klar til test! Linux community er FØRST!

 Hans Schou wrote:
> En ting der bekymre mig er tilliden. Når jeg går ind på et site, i dette
> tilfælde bofriis.dk, så aktiveres en Java-applet som har adgang til min
> private nøgle, i dette tilfælde TestTestesen. Hvis nu sitet sender mig en
> "ond" applet, så kunne den reelt tage og opsnappe mit password og min
> private nøgle, og sende disse to ting tilbage til det "onde site".

Det er vel nogenlunde den samme problematik man har med netbanker? Hvis jeg
kommer til at gå ind på www.jydskenetbank.dk i stedet for www.jyskenetbank.dk
og den første ejes af en ond person kunne kan blot redirecte alt traffik
mellem de to sites. Det hele bygger jo på at man stoler på den site man går
ind på (som jeg ser det!). Om Java-appletten rent faktisk har adgang til din
private nøgle skal jeg ikke kunne svare på, men ovenstående scenario er lige
så slemt...

Med venlig hilsen Preben

--
"I can think of no faster way to unite the American people behind
George W. Bush than a terrorist attack on an American target overseas.