Re[2]: [SIGNATUR] RFC 3275 (was: Demo af digital signatur klar til test! Linux community er FØRST!

Hello Hans,

>Hans Schou> Men som du selv skriver, så ved vi endnu ikke om TDC vælger at bruge
>Hans Schou> RFC 3275, hvilket jeg forstår at din demo bruger. Så hvis TDC vælger
>Hans Schou> at bruge RFC 3275, så er vi meget interesseret i at se hvad du har
>Hans Schou> lavet.

Jeg ved heller ikke om TDC vil vælge RFC 3275. Men et eller andet skal
det vælge.

Men faktisk kan de i nogen tilfælde være ligegyldigt. For hvis man nu
forestiller sig at jeg laver en løsning client og server side, kan jeg
jo lave min version. Det eneste jeg bruger i dette tilfælde er TDC's
certifikater.

Men hvis TDC eller "Danmark" vælger at RFC 3275 er sagen, så kan alle
udvikle klienter og servere, som alle sammen kan tale sammen. Nogen
med fetish til PDA'ere og c programmer kan udvikle klienter dertil.
Andre til mobiltelefoner, og som alle samme kommunikerer med den samme
server og er et sæt af servere. For server side kan også implementeres
i mangfoldighed.

Jeg har blot lavet en server side som integrerer med vores sikkerhedssystem
PortalProtect (som håndterer sessioner, autentifikation og
autorisation) og som kan forstå RFC 3275.

Det kan godt være at TDC ikke har interesse i at gøre systemet rigtig
åbent, men jeg mener at det vil være godt for Danmark. Det vil være
godt at digital signatur ikke styres af monopol eller krav til
brugerenes platforme.

(gad vide om der er nogen som lytter?)

/Bo
http://bofriis.dk