Re: [SIGNATUR] ufri software (was: Demo af digital signatur klar til test! Linux community er FØRST!

On Tue, Feb 18, 2003 at 05:21:41PM +0100, Hans Schou wrote:
> Som jeg forstod det, så har Bo nogle moduler i sin kode som han ikke
> selv er herre over. Disse moduler er ikke fri software. Det er vel
> nærmest Netscape/StarOffice-problemet om igen.

Okay, er det så ikke lidt forkert at vi her bruger kræfter på det før
Bo selv kommer med en udmelding? Jeg ser andetsteds at Bo siger at
hans kode bruger http://www.bouncycastle.org/ - i forhold til det er
der i hvert fald ingen problemer, eller ligger der andre ting bag?
Iøvrigt så kan bouncycastles JCE implementation ganske meget af det
man kunne ønske sig at gøre i forbindelse med digitale signaturer og
der er fine kode eksempler med der viser brugen.

> Det næste trin er også hvor godt man kan beskytte koden. GPL giver
> nogle muligheder, men skal der til at føres sager, kan det blive
> kostbart og det vil være en fordel at komme ind under FSF - altså som
> Gnu-software. Der er så flere ting der skal overvejes.

Hov, hvor kom gpl pludselig ind i det - eller er fokus nu her på at
køre et gpl trip for at undgå at nogen kan få "kommerciel glæde" af
hvad der evt. måtte blive udviklet af folk her på listen?
Hvis jeg husker fortolkningerne rigtigt, så er en licens som
http://www.bouncycastle.org/license.html ikke GPL kompatibel på trods
af at den giver ret til at bruge koden til alt så længe man distribuerer
den oprindelige copuright notice med (iøvrigt gælder det samme for
openssl som jeg bruger til udviklingen).

vh

Mads Toftum
--
`Darn it, who spiked my coffee with water?!' - lwall