sigguide-0.1 og OpenSSL

Jeg er i Kylix ved at skrive en lille "guide" (wizard) der hjælper
brugeren med at anskaffe en digital signatur på Linux. Der er et par
screenshots og kildekode på http://anders.feder.dk/sigguide/

Planen er at det skal dække hele processen fra generering af privat
nøgle til anskaffelse og installation af certifikat. Indtil videre er
det dog kun nøglegenereringen der fungerer. Kommentarer og forslag
modtages gerne.

I øjeblikket kalder programmet OpenSSL gennem en shell. Det er noget rod
fordi det gør at ordentlig fejlrapportering reelt er umuligt og usikkert
fordi det indtastede password kan ses i programmer som 'ps'. Derfor
kunne jeg godt tænke mig at det kaldte den relevante .so i stedet for.
Men det er mit første program i Delphi og jeg har ingen erfaring med
OpenSSL-bibliotekerne så jeg ved ikke rigtig hvordan det skal gøres.
Måske er der nogen her på listen der kan hjælpe?

--
Anders Feder <sslug@sslug>