Re: [SIGNATUR] OCES-certifikater og LDAP?

Hanne Munkholm wrote:
On Fri, 14 Mar 2003, Henrik Gemal wrote:

Tim Thøgersen wrote:

Jeg har fået det til at virke i PGP (til email) på MacOSX men må
indrømme jeg ikke helt kan finde hvor Jeppe Buk forsøger at indstille
det i Mozilla. Min kommentar var generel.
Er det til mail eller web i Mozilla certifikaterne skal bruges?

jeg har fået det til at virker i Outlook Express

ldap://dir.certifikat.dk
searchBase c=dk

Men i Mozilla syntes det ikke at virker
Har prøvet med Base DN c=dk

Det ligger under Edit -> Preferences -> Mail & newsgroups -> Addressing

Nu er jeg lige dum. Men hvordan får man et ssl certifikat til at signere
sin mail? Og hvad skal man med ovenstående ldap url (nej jeg var ikke
til ldap foredrag). Min browser siger den ikke kender protokollen ldap.
Er det mit mail program der skal bruge den?  Til hvad? Jeg troede ldap
var sådan noget directory service agtigt noget.

Efter du har installeret dit certifikat i Mozilla skal du gå ind under:
Edit -> Mail & Newsgroups Account Settings...
og Vælg Security under din account. Her skal du så trykke på Select og vælge dit certifikat

Du kan så via Options -> Security når du skriver en ny mail vælge at sige din mail.

ldap://dir.certifikat.dk
kan du bruge til at slå personer på der har et certifikat som du så skulle kunne bruge til at kryptere dine mails til vedkommende...