Re: [SIGNATUR] OCES-certifikater og LDAP?

On fredag, mar 14, 2003, at 10:40 Europe/Copenhagen, Hanne Munkholm wrote:

On Fri, 14 Mar 2003, Henrik Gemal wrote:

Tim Thøgersen wrote:
Jeg har fået det til at virke i PGP (til email) på MacOSX men må
indrømme jeg ikke helt kan finde hvor Jeppe Buk forsøger at indstille
det i Mozilla. Min kommentar var generel.
Er det til mail eller web i Mozilla certifikaterne skal bruges?

jeg har fået det til at virker i Outlook Express

ldap://dir.certifikat.dk
searchBase c=dk

Men i Mozilla syntes det ikke at virker
Har prøvet med Base DN c=dk

Det ligger under Edit -> Preferences -> Mail & newsgroups -> Addressing

Nu er jeg lige dum. Men hvordan får man et ssl certifikat til at signere
sin mail?

Jeg er ikke ekspert så ret mig hvis jeg tager fejl.
Det du grundlæggende har fået er et nøglepar med en privat og en offentlig nøgle.
TDC/Skattefar har søgt at sikre sig at du er hvem du er (med brev og email) og har signeret dine nøgler.
Disse nøgler kan både bruges til ssl og til at kryptere/signere dokumenter/mail.
Hvis du valgte det under processen har TDC gemt din offentlige nøgle i et directory du og andre kan søge i med ldap

Og hvad skal man med ovenstående ldap url (nej jeg var ikke
til ldap foredrag). Min browser siger den ikke kender protokollen ldap.
Er det mit mail program der skal bruge den?  Til hvad? Jeg troede ldap
var sådan noget directory service agtigt noget.

Jeg kan slet ikke få Mozilla (1.3b) til at virke med dette. Den husker slet ikke det jeg indtaster. Så jeg ved ikke om den bare finder mailadressen eller også tilbyder at kryptere/signere mails.

/Tim