Fra: Henrik Gemal [mailto:sslug@sslug
Sendt: 14. marts 2003 11:54
Til: sslug@sslug
Emne: Re: [SIGNATUR] Offentlig digital telefonbog?

Jørgen Ramskov wrote:
> Under bestillingen af et certifikat hos TDC får man følgende mulighed:
>
> === Klip ===
> Anonymitet
>
> Når dit certifikat står i en offentlig digital telefonbog, kan folk
> sende dig en krypteret e-mail uden først at kontakte dig. Ønsker du dit
> certifikat optaget i en offentlig digital telefonbog?
> === Klip ===
>
> De oplysninger der vil blive tilgængelige er navn og emailadresse. Jeg
> er lidt i tvivl om jeg tør tilmelde mig det. Det kunne lyde som en
> oplagt database for spammere...

Du kommer til at stå her:
http://www1.certifikat.dk/producer/vis_side.pl?id=37&tmpl=23

Måske de kan indføre samme "sikkerhed" som http://epost.dk hvor man skal
indtaste et grafik nummer for at få adgang til selve mailadressen.

Ikke en super sikkerhed men det burde sikre imod spam roboter som henter
mailadresser.