Re: [SIGNATUR] TDC signature... PGP?

Hej E,

E. Sjørlund wrote:
Hvem siger det? ... og med hvilken grund?

Det siger Told og Skat blandt andre.

De har ikke tillid til diverse tilfældige borgere, og accepterer derfor ikke
det system. (Heldigvis vil jeg mene)

Jeg tror du har misforstået "web of trust". Hvis jeg nu underskriver din nøgle og du giver den til T&S så betyder det ikke at de *skal* stole på den heller ikke selv om de ved hvem jeg er (de stoler sikkert ikke på mig). T&S kan fint kræve at de kun acceptere nøgler underskrevet af dem selv og f.eks. det offentlige.

Jeg siger ikke at det ville gøre en stor forskel om det hele var baseret på "web of trust", men jeg mener at det er klart forkert at sige at konceptet kun er brugbart i små lukkede communities.

Selv ville jeg have ønsket at det offentlige selv havede løst opgaven. Ingen banker og ingen TeleDanmark inde i billedet. Personlig fremmøde på folkeregisteret. Jeg tror ikke på (men jeg ved godt at jeg er uviden på det punkt) at det ville have været specielt dyrt og man ville undgå den dårlige (komercielle) smag i munden.

Martin