Re[2]: [SIGNATUR] DEMO: gæstebog med OCES certifikat underskrift

Hello Hanne,

ja, det kan godt tage lang tid for applet at blive loaded. Den er
optimeret en smule mht størrelse, men det kan gøres meget bedre.

for at bruge dit certifikat skal appletten kunne få fat i den. Lige nu
kan applet kun læse certifikaterne fra disken gemt i et pkcs12
keystore.

du skal derfor exportere certifikatet ud af browser og lægge det på
disken. Når applet er loaded og viser "ingen certifikater", skal du i
funktionsmenuen vælge "gendan". I fildialogen finder du dit
exporterede certifikat og trykker ok.
Herved kopieres nøglefilen til et .oces katalog under user home.

Nu kan du vælge nøglefilen og indtaste kodeordet for at signere
teksten.

på mit site under PortalProtect PKCS#12 kan du se en mini beskrivelse
af export ud af IE og netscape. Mozilla ligner temmelig meget netscape
så du burde kunne finde lidt hjælp der.

Hvis noget fejler, gemmer jeg en log i en fil på disken: /pp.log. Det
er muligt at der ikke er skriverettighed til filen. Ville det være
bedre at jeg gemmer den under user home?

/Bo

Monday, March 17, 2003, 9:32:21 AM, you wrote:

Hanne Munkholm> On Mon, 17 Mar 2003, Jens Bo Friis wrote:

> [...]

Hanne Munkholm> Det tager enormt lang tid at loade java apletten. Midtvejs bliver jeg
Hanne Munkholm> spurgt om om jeg vil stole på en eller anden session fra thawte et eller
Hanne Munkholm> andet, så siger jeg ja. Så går der enormt lang tid igen, jeg får lov at
Hanne Munkholm> se de første par ord af det jeg har skrevet i gæstebogen, og et felt
Hanne Munkholm> hvor jeg skal indtaste kodeord. Det meste af min besked kan ikke ses, og
Hanne Munkholm> jeg kan ikke komme til kodeords-feltet. Certifikatknappen er greyed, men
Hanne Munkholm> jeg kan godt trykke på "funktioner" og sikkert også på "afbryd", den er
Hanne Munkholm> i hvert fald sort. "Ok" er greyed.

Hanne Munkholm> Certifikatet er installeret i min browser, men den applet finder det
Hanne Munkholm> tilsyneladende ikke.

Hanne Munkholm> Brotset fra det, hvilket kodeord er det så du vil have jeg skal taste
Hanne Munkholm> ind (hvis jeg kunne)? Mit browser master password? I din applet? Uhhh
Hanne Munkholm> den trust, den trust:-)

Hanne Munkholm> Jeg bruger netscape 7 med java 1.3.1 og java virker.
Hanne Munkholm> --
Hanne Munkholm> Hanne Munkholm <sslug@sslug>

Hanne Munkholm> " Fear is the path to the Dark Side; fear leads to anger. Anger
Hanne Munkholm> leads to hate. Hate leads to suffering. "    -- Yoda