Re: [SIGNATUR] DEMO: gæstebog med OCES certifikat underskrift

Jens Bo Friis wrote:

Hello Jeppe,

browseren kan ikke underskrive. det skal ske med java applet eller
activex - skrevet af nogen. der er ingen standarder for hvordan man
gør det.

Øv...

ville du føle dig mere tryg, hvis koden til sign er opensorce? hvis et
stort firma havde signeret appletten?

Især bør det være den samme for hver løsning (og gerne OSS), så jeg ikke mister kontrollen over min nøgle. Ét certifikat, én privat nøgle, ét stykke betroet software -> mange applikationer. Det er mit beskedne ønske :-)

Du er velkommen til at sniffe på kablet. Du vil opdage at...

Det var skam ikke dig jeg ikke havde tillid til - men min bank, blomsterhandleren, videobiksen, ...

Men hvis nu jeg holdte protokollen hemmelig, måske krypterede data jeg
sender, holder kildekoden hemmelig - så kan jeg forstå at du er
paranoid.

Tak - at være lidt paranoid er en god egenskab når vi snakker sikkerhedsløsninger ;-)

- men jeg har jo også kun lavet demoen for at demo'e at det IKKE er
noget problem at lave web-sign, som også virker på linux (og snart
også på Mac)

Det var netop det jeg startede med at skrive: Godt initiativ - det mener jeg skam!

mvh Jeppe
--
Jeppe Buk
sslug@sslug <mailto:sslug@sslug>