Re: [SIGNATUR] Offentlig digital telefonbog?

On Tue, 2003-03-18 at 11:04, Klavs Klavsen wrote:

> jvf.
> http://www.mail-archive.com/sslug@sslug/msg00201.html
> kunne det se ud til at tdc's ldap server er sat forkert op (ie. den
> kræver authentikation (men tom auth) - og når man ikke sætter noget auth
> op (ie. vælger anonymously) så prøver evolution ikke at bind'e først -
> hvilket IMHO er korrekt.

Jeg prøvede lige.

Det ser ud til at Mozilla (ihvertfald min v1.0.1) benytter LDAP v2, mens
TDCs OCES directory ikke tillader LDAP v2, men kun LDAP v3. Det viste en
test med ldapsearch:

--cut--
sslug@sslug cara]$ ldapsearch -P 3 -h dir.certifikat.dk -b 'c=DK' -x
'(cn=Peter Lind*)' cn
version: 2

#
# filter: (cn=Peter Lind*)
# requesting: cn
#

# Peter Lind Damkjær + PID:9802-2002-2-584707726050, Ingen
organisatorisk ti
 lknytning, DK
dn::
Y249UGV0ZXIgTGluZCBEYW1rasOmcitzZXJpYWxOdW1iZXI9UElEOjk4MDItMjAwMi0yLTU4N
 DcwNzcyNjA1MCxvPUluZ2VuIG9yZ2FuaXNhdG9yaXNrIHRpbGtueXRuaW5nLGM9REs=
cn:: UGV0ZXIgTGluZCBEYW1rasOmcg==

# search result
search: 2
result: 0 Success

# numResponses: 2
# numEntries: 1
--cut--

Mens den samme søgning med LDAP v2 gav:

--cut--
sslug@sslug cara]$ ldapsearch -P 2 -h dir.certifikat.dk -b 'c=DK' -x
'(cn=Peter Lind*)' cn
ldap_bind: Protocol error
        additional info: requested protocol version not allowed
--cut--

--
Carsten Raskgaard <sslug@sslug>