Re: [SIGNATUR] Offentlig nøgle?

Mads Toftum wrote:
On Wed, Apr 02, 2003 at 11:18:49AM +0200, Jørgen Ramskov wrote:

Men hvor finder jeg min offentlige nøgle? Jeg har mit certifikat, men den skal jeg da vist holde for mig selv :)

Nej, certifikatet er ikke hemmeligt, det er det kun den private nøgle der er. Den offentlige nøgle ligger i certifikatet, men det er hele certifikatet og ikke blot den offentlige nøgle du skal distribuere.

Nu er jeg forvirret. Jeg har installeret det efter TDC's vejledninger og har nu et mit certificat i Mozilla (bemærk: dette er på Windows). Jeg har så lavet en backup af den (en PKCS12 fil) - det er efter hvad jeg kan se, det eneste jeg kan gøre i Mozilla. Efter hvad jeg kunne forstå, så indeholder den backup også min private nøgle. Det er det eneste jeg har.

-- Joergen Ramskov Jabber ID: Pointwood[AT]jabber.shd.dk Mere info på http://jabber.dk/ og http://jabber.org/