Re: Offentlig nøgle?

Mads Toftum <sslug@sslug> writes:

> Nej, den ligger aldrig i selve certifikatet, men den kan ligge i
> samme fil.

Ja. Jo. Det er vi enige om. Men hvis man er usikker på terminologien
kan begreberne nemt blive blandet sammen. Jeg frygtede lidt at dit
svar ville blive tolket som "Læg du bare pkcs12-filen ud til frit
skue" selvom det ikke var det du sagde.

> Se ovenfor. Jeg snakker ene og alene om at distribuere selve
> certifikatet, ikke om at distribuere en pkcs12 (eller hvad andet
> format man kunne have valgt) som indeholder den private nøgle.

Som sagt: enig. Jeg skal da selv indrømme at jeg ikke har vildt meget
styr på terminologien ... jeg så bare for mig at dit svar kunne føre
til at manden dummede sig.

mvh
        /arne
--
stud. scient. Arne Jørgensen
Kollegium 5, 2., v. 222, Universitetsparken, 8000 Århus C