Re: Offentlig nøgle?

Jeppe Buk <sslug@sslug> writes:

> Det er i PEM-format, kan jeg læse mig til - er det det format man bør
> distribuere i en .cer fil, eller bør den konverteres til DER-format?
>
> Konverteringen kan laves med:
>
> openssl x509 -in cert.pem -inform PEM -out cert.der -outform DER
>
> (hvor cert.pem og cert.der er certifikatfilerne).
>
> mvh Jeppe

Da jeg hentede min egen offentlige nøgle fra www.certifikat.dk var det
i PEM-format. Så det tror jeg er udemærket.

Jeg gætter også på at DER-formatet nemmere bliver maltrakteret under
diverse overførsler end PEM-formatet.

mvh
        /arne
--
stud. scient. Arne Jørgensen
Kollegium 5, 2., v. 222, Universitetsparken, 8000 Århus C