Re: [SIGNATUR] Re: Offentlig nøgle?

Mads Toftum wrote:
On Wed, Apr 02, 2003 at 11:35:46AM +0200, Arne Jørgensen wrote:

Den private nøgle kan da godt ligge i certifikatet.

Nej, den ligger aldrig i selve certifikatet, men den kan ligge i samme fil.

Ok.

Og så skal man da
under ingen omstændigheder distribuere hele certifikatet videre!

Se ovenfor. Jeg snakker ene og alene om at distribuere selve
certifikatet, ikke om at distribuere en pkcs12 (eller hvad andet
format man kunne have valgt) som indeholder den private nøgle.

Og så er vi tilbage ved mit spørgsmål - hvordan får jeg fat i mit certificat så jeg kan sende det til andre og give adgang til det via min hjemmeside?

Jeg kan ikke umiddelbart se at det er muligt med Mozilla (igen, dette er på en Windows XP maskine med Mozilla 1.3).

Og ja, jeg er heller ikke inde i terminologien osv. endnu - forhåbentligt finder jeg ud af det snart. Med det bøvl jeg allerede har haft, så kan jeg kun frygte rodet hvis feks. min far på et tidspunkt forsøger sig...

Samtidigt har TDC åbenbart store problemer med at få det til at fungere sammen med Sun's JRE under Windows. Det er fejlet 2 gange for mig med Mozilla og Sun's JRE 1.3.1 og det samme gælder for en kammerat der forsøgte sig med IE og Sun's JRE 1.4.1 - forhåbenligt får de snart styr på det...

-- Joergen Ramskov Jabber ID: Pointwood[AT]jabber.shd.dk Mere info på http://jabber.dk/ og http://jabber.org/