Re: Offentlig nøgle?

Jørgen Ramskov <sslug@sslug> writes:

> Og så er vi tilbage ved mit spørgsmål - hvordan får jeg fat i mit
> certificat så jeg kan sende det til andre og give adgang til det via
> min hjemmeside?

1. Fra Mozilla ekspoterer du til en fil, fx certifikat.p12
2. I en shell skriver du

   openssl pkcs12 -nokeys -clcerts -in certifikat.12 -out off-noegle.pem

I filen off-noegle.pem har du nu din offentlige nøgle som du kan smide
på din hjemmeside, maile, eller hvad du lyster.

mvh
        /arne
--
stud. scient. Arne Jørgensen
Kollegium 5, 2., v. 222, Universitetsparken, 8000 Århus C