Re: [SIGNATUR] Re: Offentlig nøgle?

Arne Jørgensen wrote:

Og så er vi tilbage ved mit spørgsmål - hvordan får jeg fat i mit
certificat så jeg kan sende det til andre og give adgang til det via
min hjemmeside?

1. Fra Mozilla ekspoterer du til en fil, fx certifikat.p12
2. I en shell skriver du

openssl pkcs12 -nokeys -clcerts -in certifikat.12 -out off-noegle.pem

I filen off-noegle.pem har du nu din offentlige nøgle som du kan smide
på din hjemmeside, maile, eller hvad du lyster.

Jeg tror det er ganske få Windows maskiner der har openssl installeret ;)

-- Joergen Ramskov Jabber ID: Pointwood[AT]jabber.shd.dk Mere info på http://jabber.dk/ og http://jabber.org/