Re: [SIGNATUR] LDAP uregelmæssigheder?

lørdag 5. apr 2003 kl. 13:48 skrev Tim Thøgersen:

lørdag 5. apr 2003 kl. 01:02 skrev Carsten Raskgaard:
On Fri, 2003-04-04 at 15:09, Tim Thøgersen wrote:

Da jeg så skulle teste ldap fandt jeg kun det nye certifikats email i
databasen (sslug@sslug Tim Thøgersen)
MEN med en anden ldap-klient (PGP) finder jeg kun den gamle
(sslug@sslug Tim Thøgersen).
I mail attributten for dit entry i ldap directoryet er der angivet
sslug@sslug, mens certifikatet indeholdt i userCertificate attributten
indeholder email adressen sslug@sslug Certifikatet er udstedt 13.
marts.

Der er altså en uoverensstemmelse med email adressen i directoryet og
email adressen angivet i certifikatet. Alt efter hvilken email adresse
din klient præsenterer, vil man jo så få forskellige svar.

Det kan måske forklare fænomenet?

Ja det giver meget mere mening. Jeg ville også betragte det som en pæn stor fejl i systemet. Hvis du kender den korrekte at fejlmelde på ville det være fint. Jeg sender en opsummering til Peter Lind Damkjær fra TDC.

Udgangen af dette problem blev at TDC sagde, jeg måtte nedlægge mit gamle certifikat, selv om der ikke var noget galt med selve certifikatet. Det er ikke et stort problem for mig, da jeg ikke taget det i brug vidt og bredt.
Folk der har sendt deres offentlige certifikat ud til alle venner bør være forsigtige med at forsøge at oprette et ekstra certifikat. Indtil TDC har luget alle fejlene ud af deres system kan de risikere at ende med iikke at have nogen.

Venlig hilsen
Tim Thøgersen