Re: [SIGNATUR] Licensdiskussion med TDC

Peter Makholm wrote:
Hans Schou <sslug@sslug> writes:

Jeg hælder til at vi skal sige OK til en LPGL, hvis ikke det kan være anderledes. Men selvfølgelig helst en GPL, da LGPL i mine øjne altid vil være en midlertidig løsning.

Jeg kan ærligt talt ikke se at SSLUG skal foretrække en veletableret
open source-licens frem for en anden, så selvfølgelig er LGPL godt
nok. Personligt ville jeg foretrække og havde efter pressemeddelserne
forventet end BSD-ligende licens, men en open source-licens er
tilfredsstillende.

Specielt når de vælger en veletableret som vi alle er enige om
opfylder kravene og kender licenskompatibilitetsforholdene
omkring. Det ville være en smule beklageligt hvis de havde designet en
open source-licens der ikke var kompatibel med GPL, men det vilel
efter min mening være acceptabelt (efter vi havde overbevist os om at
de havde en mening med de klausuler der brød GPL-kompatibiliteten).

men hvem er det som skal fastsætte licensen? er det mig? er det tdc?

/Bo
http://bofriis.dk