Re[2]: [SIGNATUR] Licensdiskussion med TDC

Hello Mads,

Mads Bondo Dydensborg> udtrykt mistillid til 2 ud af de 5 SSLUG
Mads Bondo Dydensborg> medlemmer der deltog i mødet

øh... hvem? jeg har ikke opfattet det sådan? er det mistillid til mig? hvis
ja, så hører jeg gerne dem som har noget på hjertet fortælle mig det
face-to-face.

/Bo
http://bofriis.dk

Wednesday, April 9, 2003, 12:01:52 PM, you wrote:

Mads Bondo Dydensborg> On Tue, 8 Apr 2003, Mads Bondo Dydensborg wrote:

> [...]

Mads Bondo Dydensborg> Man skal passe på med hvad man skriver. Ovenstående bliver nok læst af
Mads Bondo Dydensborg> flere som at SSLUG skulle diskutere _hvilken_ licens TDC skulle anvende.
Mads Bondo Dydensborg> Det er ikke min opfattelse af aftalen; det jeg mente var at SSLUG skulle
Mads Bondo Dydensborg> prøve at forklare TDC/PLD hvad de forskellige licenser betød, således at
Mads Bondo Dydensborg> TDC kunne træffe et kvalificeret valg - eventuelt med baggrund i et SSLUG
Mads Bondo Dydensborg> formuleret ønske. Grunden til at vi aftalte dette var at det blev klart på
Mads Bondo Dydensborg> mødet at vi var på forskellige stadier af forståelse omkring
Mads Bondo Dydensborg> frie/åbne/lukkede/kommercielle licenser på software og at en afklaring
Mads Bondo Dydensborg> bedre kunne klares på "tomandshånd" (eller ihvertfald ikke til det møde vi
Mads Bondo Dydensborg> var til den dag).

Mads Bondo Dydensborg> Et par pointer;

Mads Bondo Dydensborg> - TDC oplyste på mødet at de ikke var specielt interesseret i at
Mads Bondo Dydensborg>   skrive deres egen licens.

Mads Bondo Dydensborg> - De luftede ideen om en public domain ting - vi nævnte kort at
Mads Bondo Dydensborg>   det så ikke ville være åben source .

Mads Bondo Dydensborg> - Det blev kort diskuteret hvordan en kommerciel (lukket) anvendelse kunne
Mads Bondo Dydensborg>   kombineres med en åben licens, eventuelt gennem dobbellicensering.

Mads Bondo Dydensborg> Nuvel, problemet er som sagt at jeg stod som ansvarlig for at tage kontakt
Mads Bondo Dydensborg> fra SSLUGs side. Det har jeg ikke haft mulighed for siden mødet, hvilket
Mads Bondo Dydensborg> jeg kun kan beklage dybt.

Mads Bondo Dydensborg> Derfor ønsker jeg at vide om der er sket noget i sagen - altså om nogen
Mads Bondo Dydensborg> andre har foretaget sig noget. Jeg kan ikke umiddelbart se at det er
Mads Bondo Dydensborg> tilfældet? Så jeg bør jo holde min del af aftalen.

Mads Bondo Dydensborg> Jeg vil godt lige sige at det ville passe mig fint hvis nogen der mente at
Mads Bondo Dydensborg> de var repræsentative for sslugs holdninger, samt kendte til de
Mads Bondo Dydensborg> forskellige licenser, ville indgå i denne dialog. Siden vores møde med TDC
Mads Bondo Dydensborg> forstår jeg at der er blevet udtrykt mistillid til 2 ud af de 5 SSLUG
Mads Bondo Dydensborg> medlemmer der deltog i mødet, og jeg gider ærligt talt ikke blive
Mads Bondo Dydensborg> indblandet i en licensdiskussion for senere at skulle høre fra en
Mads Bondo Dydensborg> højrøstet gruppe at jeg ikke har gjort det rigtige. Af forskellige andre
Mads Bondo Dydensborg> grunde tror jeg heller ikke længere jeg er den rigtige til at indgå i en
Mads Bondo Dydensborg> dialog med TDC på vegne af SSLUG.

Mads Bondo Dydensborg> Er der andre der vil det, så sig venligst til, således at arbejdet kan
Mads Bondo Dydensborg> forsætte.

Mads Bondo Dydensborg> Mads

Mads Bondo Dydensborg> P.S. Min deadline udløb i morges kl. 7 og jeg var færdig igår kl. 22.10 -
Mads Bondo Dydensborg> derfor deltog jeg ikke i mødet om signaturer igår, selvom det naturligvis
Mads Bondo Dydensborg> ville have været oplagt.